sobota 26. července 2014

Sobotní putování po božických sklepech. Nenechali jsme si je ujít!

Tady jsem se zastavil u Jary Dosoudila
Od 10 hodiny dopolední probíhá na řadě míst Božic putování po vinných sklepech. Rušno je Sklepní uličce u Borotic, u Obecního sklepa s kládovým lisem a přilehlé Sklepní uličce pod sýpkou i ve sklepě Hospůdky u Šíbla.
Svou návštěvu jsem začal ve sklípku pana starosty, zastavil jsem se u rožnění jehňátka (v režii nefalšovaného slovenského bači Petera), ochutnal jsem rýňáček u Benkovičova sklepa (propůjčil si ho Jenda Kresan a pan Tonda Němec) a obdivoval nabídku u sklepa Jiřího Čady. Tady koupíte nezbytné kupony a taky velmi atraktivní produkty z kuchyně Otto Boudy, předsedy Okrašlovacího spolku Znojmo.
Mezitím přijel speciální vinařský autobus řízený Ivanem Hudcem a tak jsem se přesunul do centra Božic. Nakoukl jsem do Obecního sklepa, proběhl sklepní rotundu s výstavou fotografii nazvanou Akvárium a zastavil jsem se ve sklepě Michala Jačianského a Jary Dosoudila.
Chystáme se odpoledne na podrobnější návštěvu otevřených sklípků a vám ji doporučuji též. Je škoda tady nebýt!
                          Ladislav Nevrkla

Začínáme u pana starosty ...

Víno i další pochutiny čekají na první návštěvníky ...

"Nefalšovaný slovenský bača" Peter připravuje jehňátko ...
a měl se co otáčet, jak uvidíte za chvíli ...

Návštěvníci se sjíždějí ...

WC na všech stanovištích jsou otevřené ...

Zastávky vínobusu jsou dobře označené ...

Vínobus zajíždí i do Borotic

U Sklepní uličky u Borotic je zastávka nové
cyklostezky Mezi poli a vinohrady a potkáte zde
 i funkční vodní zdroj na opláchnutí skleniček i
rukou (je třeba důrazně zatlačit, aby vás voda
 z trysek řádně osvěžila

U Benkovičova sklepu nás vítají borotičtí vinaři i nádherný
kámen



Každý, kdo si koupí "žetony" dostane k nim
příležitostnou publikaci s katalogem




Kupony na víno se prodávají ve sklepě u Čadů ...

... k nim dostanete i skleničky a nosič na skleničky

Příjemné překvapení rodinné firmy Bouda ... zakoupíte ve sklípku
u Čadů


U každého sklípku je nějaké občerstvení ...
toto je u Čadů

Právě přijíždí Ivan s vínobusem ...

... a u sklípku Petra Fialy je náramně živo. Dopoledne asi
nejživěji ze všech navštívených sklepů

I u Obecního sklepa je zastávka vínobusu ...



Ve sklepní rotundě Obecního sklepa je instalovaná výstava
fotografií studentů VŠ



První návštěvnice si přenesly lavičku do stínu ...


Zdeněk podává informace v malé lisovně
Obecního sklepa. Ta velká, která sklepů zatím
chybí se jiště někdy dostaví ...

Chcete-li nezapomenutelnou památku, nechte
se u Obecního sklepa vyfotit polaroidem -
foto si hned odnesete domů


Vinař Michal Jačianský má dobrou náladu ...


Právě zastavuje vínobus na zastávce u Obecního sklepa

Vinař jara Dosoudil měl plné předsklepí. Nemám dobrý foťák,
abych zachytil všechny přítomné. Možná mi "Náčelník" pošle
nějaké foto, abych tuto galerii doplnil :-)


Je libo foto a hned? ...

U Jary bylo narváno - a zpívalo se ...

Rudu jsem v první chvili nepoznal! ...

Moje poslední dnešní foto ...

Pak jsme se přesunuli k Míšovi a tam už jsem  nefotil.
Ale víno měl vynikající! A s Lenkou, Jarkem, Simonou
a dalšími jsme se výborně bavili ...
A tento i úvodní snímek mi poslal Robin Š. Aspoň vím, že jsem se
zúčastnil ....


Žádné komentáře:

Okomentovat