pondělí 15. prosince 2014

Co jsem dneska viděl, slyšel a zmapoval (akt.)

Třetí adventní týden je v Božicích tak nabitý událostmi, a já vážně pochybuji, že bude mezi námi někdo, kdo to všechno stihne navštívit. Vzácná ukázka slibované koordinace veřejných akcí! Ani se nedivím starostovi, že už dopředu na dnešním zasedání zastupitelstva vyjmenoval všechny akce a u každé oznámil, jestli ji navštíví či nikoliv.
Vánoční koncert ZUŠ jsem navštívil "za pochodu" při cestě na zasedání zastupitelstva, pobyt tam jsem ukončil (podobně jako řada jiných občanů) předčasně, jelikož se závěr koncertu kryl se začátkem zastupitelstva a tam jsem nechtěl chybět. Co kdyby bylo za půl hodiny hotové a já bych docela zbytečně vážil tolik kroků až do obecní jídelny?! Tam se sice nic nepromítalo (jak možná někteří ve skrytu duše doufali) a hned tak asi nebude (ale řeknu vám, dneska už ta vizualizace chybí úplně všude), ale poklidně plynoucí tok plánovaného jednání byl někdy v polovině narušen diskuzí nad budoucností kina Marta! Jako vždycky se nikdo nedobral k ničemu a návrh na neveřejné zasedání zastupitelstva k tomuto neuralgickému bodu současného života Božic, který tam taky padl, byl největší pitomostí, kterou jsem za posledních několik let na veřejném zasedání slyšel. Každé zasedání zastupitelstva musí totiž být ze zákona veřejné. Jestli se zastupitelé sejdou jinak, není to zasedání, ale třeba "setkání", "pokec", "poklábosení", "přátelská debata", "nepřátelská debata", nebo třeba "mejdan" (nikoliv Majdan!).
Svátečně hudebně naladěn a asi 80 minutami šťavnaté debaty na zastupitelstvu zocelen jsem se raději odebral k domovu, abych dokončil stahování svých oblíbených písniček. Po včerejším úlovku hitu skupiny Hello Tell Him někdy z roku 1972(?) a třeba pecky Hush od Deep Purple z roku 1968, se mi dneska podařilo vyhrabat Immigrant Song od Led Zeppelin (taky tak nějak mladé) a vzpomněl jsem si, jak se jmenuje kapela, kterou teď denně pouštějí na Radiožurnálu, jež tam zpívá svůj největší hit Tubthumping. A zkuste si poslechnout nejnovější písničku nestárnoucího Olympiku nazvanou Souhvězdí drsňáků. Jak příznačné pro dnešní dobu.
Jinak o Vánočním koncertu i druhém zastupitelstvu něco víc zítra.

                      (lan)


Žádné komentáře:

Okomentovat