středa 30. listopadu 2016

Odpověď na diskuzi k rozsvěcování vánočního stromku

Protože se diskuze kolem rozsvěcování vánočního stromku začíná rozvíjet do jiných mezí, nežli by se měla podle mě rozvíjet, dovolte mi odpovědět na některé názory občanů.


Budu odpovídat i na názory lidí, kteří se nepodepsali, což považuji za špatné a pokud se nedokáží podepsat, neměl by se dle mého názoru jejich příspěvek uveřejňovat.
 Nejdříve k pořadatelství. O kulturní program se starala kulturní komise, o občerstvení hasiči s kulturní komisí. Samotný stromek a jeho výzdobu mělo na starosti vedení obce a tak beru veškerou zodpovědnost za výzdobu na sebe. Proto prosím občany, kteří mají potřebu toto ještě komentovat, aby napsali přímo mně na mail:starosta@bozice.cz. 
Musím se přiznat, že závidím lidem, pro které je největší starostí poslední doby náš stromek. Osobně si myslím, že vánoční doba by měla být především dobou a svátkem klidu a pro mě je největším dárkem, když se sejde ve zdraví celá rodina. Je pravdou, že poslední dobou se Vánoce stávají stále více komercí a pro spoustu lidí je nejdůležitější množství a cena dárků, případně počet blikajících světýlek pod jedlí z Dánska.
 Co se týká okolních obcí myslím si, že v některých věcech bychom se neměli snažit soutěžit, protože to by někdo mohl požadovat příští rok překonat velikost vatry v Pravicích a tak bychom museli pokácet půl lesa k překonání rekordu.
 Také bych se chtěl ohradit proti názoru, že se v Božicích něco dělá jen pro důchodce a vinaře. Myslím si, že s tímto názorem je autor hodně osamocený a věřím, že to není názor většiny. V případě názoru o důchodcích si myslím, že by rozhodně nebylo na škodu trochu pokory, protože tito občané již pro nás a obec, na rozdíl od některých diskutujících mnohé udělali. 
 Co se financí týká, není stromek a jeho výzdoba otázkou peněz (i když já sám mám jiné priority), spíše je to místo konání a vhodný strom. Pokud si bude dostatečný počet občanů přát, mohli bychom příští rok koupit sobí spřežení a Santa Clause, případně Dědu Mráze a spoustu blikajících žároviček. Toto je samozřejmě myšleno v nadsázce, ale já považuji tuto diskuzi a její důvod za malicherný.

 Závěrem přeji všem občanům především klidné a spokojené Vánoce



                                                                                   Karel Hala, starosta obce Božice 

1 komentář:

  1. Nějak se v té hysterické diskuzi okolo stromu zapomnělo na děti, ať už na ty, které dva měsíce trénovaly divadélko, na zpěváčky, na ty, co vyráběly celý podzim různé drobnosti, aby je pak mohly nabídnout na trhu. A to mě dost mrzí. Hana Koledová

    OdpovědětVymazat