čtvrtek 16. února 2017

Víte, co mají společného božičtí občané Jan Východský, Ladislav Janda a Ladislav Smrček?

Na snímku je Ladislav
Smrček
Je mi jasné, že otázka z titulku tohoto článku je pro většinu božických občanů velmi obtížná. Kdybych se nezabýval historií naší obce už řadu let, taky bych mnoho věcí nevěděl. Za řadu podnětů, informací a podkladů vděčím taky vám, současným i bývalým občanům Božic.


Naposledy mě moc potěšila jedna paní z Božic, která u nás zazvonila včera odpoledne a nabídla mi složku, v níž byly dva staré časopisy (z roku 1938 a 1948) a jednu publikaci z roku 1925. To víte, že jsem ani na vteřinu nezaváhal a za darované tiskoviny upřímně poděkoval.
V jednom z těchto materiálů jsem našel odpověď na jednu z otázek v titulku. Odpovědi na další dvě otázky (dvě jména) najdete v mé publikaci o Božicích z roku 1995.
Pamětníci možná budou znát některého z výše jmenovaných dokonce osobně. Napovím, že všichni tři byli něčím někdy v Božicích první. Je to na vás. Ale uznávám: je to hodně těžké.

                          (lan)

Zde najdete odpověď na jednu z otázek

1 komentář:

  1. Všichni tři byli něčím první v komunální politice. Patřil by sem ještě jeden člověk, ale já nevím, kdo to byl. Jan Východský byl první český člen obecního zastupitelstva v Č.Křídlovicích (zvolen ve volbách roku 1924, obdržel 35 hlasů). V roce 1923 byl zvolen v obecních volbách v Božicích taky první český zastupitel, ale my nevíme, kdo to byl. Kolonie u Dvora ještě neexistovala, jeden z mála českých rodů, který v té době v Božicích žil byli Pavlíkovi, kteří přišli na Hoja Dvůr v roce 1921. Možná tím zvoleným zastupitelem byl někdo z jejich rodiny. Každopádně tento zvolený zastupitel obdržel 41 hlasů.

    OdpovědětVymazat