středa 24. května 2017

Blíží se konec kouření v hospodách. Půjdete si tam na zmrzlinový pohár?

Příští středu 31.5.2017 bude do praxe uveden nový zákon, jenž se týká zákazu kouření v českých a moravských restauracích. Teprve teď "se zjišťuje", co všechno tento protikuřácký zákon přinese. Jak majitelům hospod a restaurací, tak kuřákům, tak i lidem okolo. Taky představitelům měst a obcí.


Ač jsem celoživotní nekuřák, mám s tímto zákonem od samého počátku problém a nevnímám tak docela jeho prý jednoznačně pozitivní dopad. Jedním z argumentů je to, že do hospod začnou chodit jiní návštěvníci. Prý z lokálů zmizí část nenáročných hostů zvyklých na zakouřené prostředí! Šéf  obchodu Plzeňského Prazdroje (nejdražšího, byť nejkvalitnějšího piva na našem trhu) jde dokonce tak daleko, že tvrdí: "...Do čistějšího interiéru si ve větší míře najdou cestu lidé, kteří jsou ochotni si za vyšší kvalitu víc zaplatit." Nevím, kam pan šéf jménem Tomáš Mráz chodí na pivo, jak často a co si dává, já však s ním zásadně nesouhlasím. Napsal na toto jeho tvrzení dopis, který si můžete dnes přečíst v tištěném vydání Lidových novin. Kdo Lidovky nečtete, přináším vám jeho kopii.
Dále jsem během včerejšího dne korespondoval a polemizoval s šéfkomentátorem Lidových novin Petrem Kamberským, který je přesvědčen, že levný alkohol v Česku je příčinou toho, že v hospodách zbytečně dlouho sedí mladí lidé a k pivu nebo nějakému drinku kouří. Čím déle v restauraci sedí, tím víc vykouří cigaret. A tak prý doufá, že díky zákazu kouření v hospodách, budou mladí lidé méně nejen kouřit, ale i pít. Ani toto si nemyslím. Moje zdůvodnění jsem mu popsal takto: "Zákaz kouření tudíž vyžene z hospod část štamgastů (z těch se stanou konzumenti levnějšího piva lahvového či plastového), ale nepřiláká žádné jiné hosty. Na zmrzlinové poháry se do české hospody prostě v dohledné době chodit nebude. Na to je tradice české hospody příliš hluboká!"
          (lan)


Žádné komentáře:

Okomentovat