úterý 19. září 2017

Jedu si jen tak Božicemi

Popravdě řečeno jsme toho zase jen tak moc neprojel. Vlastně jsem jel jenom tam, kam jsem chtěl nebo potřeboval. Takže pokud víte o něčem, kolem čeho jsem nejel a stojí to za to, tak mi dejte vědět.


Tak třeba jsem jel včera na křídlovickou zahradu a samozřejmě, že můj zrak popatřil na dětské hřiště. Bylo krásné pozdní odpoledne a pohled na dětské hřiště s novou už téměř dokončenou pergolou a přilehlé hřišťátko na fotbal byl fakt moc pěkný. Doufám, že nebude chybět v připravovaném novém čísle Božického zpravodaje. Dokonce bych řekl, že by patřil na titulní stranu.
Taky budování kolumbária hned za vchodem na náš hřbitov vlevo pokračuje a už se rýsuje jeho výsledná podoba. Byl jsem tázán, jak se mi líbí ta část, která jde souběžně se vstupním chodníkem? Abych pravdu řekl, nevím. Věřím, že výsledná kompozice bude pěkně začleněná do celkového rámce božického hřbitova.
Občas projedu kolem nově stavěných rodinných domků. Dva až čtyři (?) se připravují nebo stavějí v Křídlovicích! Doplní tak nedávné novostavby v této části obce. To je dobrá zpráva. O počtu novostaveb v božické části obce ani nemám pořádně přehled. Jenom vím, že jeden domek nám doslova a do písmene roste před očima a další připravuje základy novostavby ...
Zklamala mě jedna zpráva z rady obce, nechci ji však veřejně komentovat. Ale zklamala.
Nepotěšily mě zprávy o zdravotním stavu zraněných božických fotbalistů ze zápasu se Starým Petřínem. Stále hlasitěji a důrazněji zaznívají hlasy, že faul na Jarka J. byl brutální a úmyslný a že by nemělo zůstat jenom u konstatování "vlastně se nic nestalo, bylo to jenom v souboji o míč"! Následky tohoto úrazu totiž budou pro zraněného hráče fatální a trvalé. Ještě jednou přejeme Jarkovi i Kamilovi co nejrychlejší uzdravení a návrat na zelený pažit. I když u Jary to už asi nebude pravda ...
Zastupitelstvem nebyla schválená žádost na prodej tzv. prelátovy zahrady, kde bylo do cca roku 1950 arboretum, které zde pan prelát Max Mayer založil. Rostly zde různé cizokrajné stromy a keře, které pan prelát dovezl ze svých cest po světě. V tomto parku byly kdysi umístěny též tři dřevěné altány pro posezení a odpočinek. Současná božická obec zvažuje, že by zde takový park obnovila, ale zpřístupnila by jej veřejnosti ze strany druhého božického mokřadu (rybníka) - oficiálně se jmenuje Vodní a mokřadní biotop u Božického potoka. Proto tedy žádný prodej: "Zde jsou lvi!"
To je velmi chvályhodná myšlenka. Doufám, že nezapadne a že se začne pracovat na její realizaci. Společně s možnou studií na úpravu křídlovické návsi (kde se taky včera intenzivně pracovalo před vchodem do obchodu pod kostelem) a prostranství na Dubové zahradě před Obecním sklepem by to bylo trio aktivit, jež vzhledu a funkčnosti obecních prostor můžou neobyčejně pomoci.

A ještě doplňuji aktuální pochvalu pro obecní úřad. Nejen já děkuji za zpevnění místních cest. V tomto počasí více než vítaná pozornost. :-)
               (lan)




Žádné komentáře:

Okomentovat